NAZAJ
Katere so značilnosti razgovora?

Kot razgovor so v učnem e-okolju obravnavani intervjuji na videoposnetkih.

 

Udeleženci se izmenjujejo v vlogah govorca in poslušalca. Razgovor vodi novinar ali moderator oz. novinarka ali moderatorka tako, da ga usmerja s postavljanjem vprašanj. Vsaj eden od udeležencev je strokovnjak oz. strokovnjakinja določenega področja (npr. spletni bonton, zasvojenost otrok in mladostnikov z ekrani). Vsi skupaj so odgovorni za vsebino razgovora, zato se nanj vnaprej pripravijo.

 

Vnaprej določena je tudi tema, ki je odvisna tudi od tega, komu je razgovor na videoposnetku namenjen (npr. mladim, staršem). Namen v učno e-okolje vključenih razgovorov je informirati javnost, zato se kot slogovni postopek pojavljata zlasti argumentacija in razlaganje. Udeleženci razgovora svoja védenja, mnenja oz. stališča o določeni temi razložijo s primeri in jih argumentirajo.

 

Čeprav se pričakuje knjižna raba jezika, v praksi razgovor pogosto poteka v praktičnosporazumevalnem neknjižnem jeziku.